Освіта дітей з особливими потребами (програми)

У 2023-2024 навчальному році на бізі Конотопського ліцею №13 функціонують два інклюзивних класах: 4-Б та 10 клас

Положення про команду психолого-педагогічного супроводу

Що таке інклюзивна освіта?

Інклюзивна освіта дає можливість усім учняму повному обсязі брати участь у житті колективу дитячого садка, школи, дошкільному та шкільному житті.

Інклюзивне навчання — це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу.

Інклюзивна освіта — це процес, у якому школа намагається відповідати на потреби всіх учнів, вносить необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб забезпечити рівні можливості.

ПЕРЕВАГИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ:

  • Діти навчаються разом у звичайній школі.
  • Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.
  • Діти отримують можливість жити разом з батьками.
  • Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
  • Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.
  • У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.
  • Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.

Переваги для дітей без особливих потреб:

  • вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей;
  • вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них;
  • вчаться співробітництву;
  • вчаться поводитися нестандартним чином, бути винахідливими, а також співчувати іншим.

Переваги для родин:

  • Батьки отримують інформацію про типовий і атиповий розвиток дітей.
  • Родини одержують підтримку з боку інших батьків.
  • Батьки беруть активну участь у визначенні навчальних цілей і завдань для дітей.
  • Всі батьки стають частиною шкільної спільноти.

Переваги для вчителів та інших фахівців:

  • Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
  • Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що допомагає їм ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
  • Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) навчаються працювати в команді.

    Інклюзія враховує потреби дітей,створюються спеціальні умови, підтримканеобхідні учням і вчителям для досягнення успіху.

    Контингент дітей з особливими освітніми потребами  школи:

    • У нашій школі станом на 01.09.2022 р. за інклюзивною формою навчається 1 учень у 9 класі.

Щоб влаштувати у школу та дитячий садок дитину з особливими освітніми потребами, потрібен висновок інформаційно-ресурсного центру (ІРЦ), яким рекомендовано інклюзивне навчання.Обстеження дітей відбувається виключно з ініціативи батьків та за наявності наступних документів:

· Свідоцтва про народження дитини;

· Картки стану здоров’я і розвитку дитини;

· Характеристики з навчального закладу, у якому перебуває дитина.

Детально про функції вчителя та асистента вчителя в інклюзивному класі

Вчитель: планує та організовує урок, координує спільну роботу, формує систему стосунків, оцінює успішність учнів, контролює виконання ІПР, інформує батьків.

Асистент вчителя:

  1. Організаційна ф-я: допомагає організовувати освітній процес; допомагаю учню з особливими освітніми потребами; спостерігає за дитиною.
  2. Навчально-розвиткова ф-я: допомагає дітям опановувати матеріал; дбає про соціальну адаптацію; сприяє розвитку та розкриттю здібностей.
  3. Діагностична ф-я: вивчає особливості діяльності і розвитку дитини; оцінює виконання ІПР.
  4. Прогностична ф-я: надає пропозиції щодо корегування ІПР.
  5. Консультативна: консультує батьків та вчителя/ів.

    Інклюзивне середовище в школі створює команда спеціалістів:

    • заступник директора з навчально-виховної роботи;
    • вчитель;
    • асистент вчителя;
    • практичний психолог;
    • медичний працівник школи.

У Конотопському ліцеї №13 створені сприятливі умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами, крім дітей-інвалідів, які рухаються на кріслах колясках (відсутні пандуси та спеціально обладнані туалети)


Конотопська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №13 у 2019-2020 н.р. може надавати освітні послуги дітям з особливими освітніми потребами за наступними навчальними програмами:

  1. Типова освітня програма початкової освіти для спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 2 класів з інтелектуальними порушеннями (Наказ МОН України № 917 від 02.07.2019)
  2. Типова освітня програма початкової освіти для спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами (Наказ МОН України №814 від 26.07.2018)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *